التبادل الاعلاني

داستان کوتاه : تصمیم مهم

داستان کوتاه : آخرین ضربه بود

داستان کوتاه : جنگ خوب است یا بد ؟

داستان کوتاه : بهت راننده تاکسی

داستان کوتاه : خواستگارهای کوهی

http://s6.picofile.com/file/8181759176/baner4_190.jpg

داستان کوتاه : آشیانه گنجشک

داستان کوتاه :پدران و مادران نادان

داستان کوتاه : بریدن درختان

داستان کوتاه : تنها مهربانی و دوستی

داستان کوتاه : سه مهره

داستان کوتاه : فقط دردش کم باشه !

داستان کوتاه : لیوان آب و مشکلات!

داستان کوتاه : گاهی باید نشنید!

داستان کوتاه : ماست مالی

داستان کوتاه : زندگی خائنین

داستان کوتاه : عشق ابدی

داستان کوتاه : آرزوی دو همسر 60 ساله

داستان کوتاه : جایگاه ادب از دیدگاه یک ریاضیدان

داستان کوتاه : مرام ما ایرانیان

داستان کوتاه : برنامه نویس و مهندس

داستان کوتاه : همسرم دیگر آن زن سابق نشد !

داستان کوتاه : بلایی که ابومسلم خراسانی بر سر کمونیسم آورد !

داستان کوتاه : خولی و خر نامرد

داستان کوتاه : بزرگترین حکمت

داستان کوتاه : قلب جغد پیر شکست

داستان کوتاه : سنگتراش ناراضی

داستان کوتاه : قدرت عجیب یک کودک

داستان کوتاه : شانه خودخواه از زیبا تبریزی

داستان کوتاه : درخشش سپید و خنک معشوق

داستان کوتاه : ساعت را نگاه می کنم

داستان کوتاه : زیر سایه های لغزان برف

داستان کوتاه : سرانجام عشق به ایران

داستان کوتاه : نا امیدی خردمندان را هم به زمین می زند

داستان کوتاه : لیلی، پروانه خدا

داستان کوتاه : وجود و دریای خرد

داستان کوتاه : آیا تکرار تاریخ ممکن است

داستان کوتاه : لیلی، رفتن است

داستان کوتاه : آیا در پس مرگ زندگی ست

داستان کوتاه : شیطان از انتشار لیلی می ترسد

داستان کوتاه : اسب سرکش در سینه لیلی

داستان کوتاه : لیلی، زیر درخت انار

داستان کوتاه : احترام به شایستگان

داستان کوتاه : جواز بهشت

داستان کوتاه : سم

داستان کوتاه : نشان لیاقت عشق

داستان کوتاه : تزریق خون

داستان کوتاه : امنیت در دستگاه دیوانی !

داستان کوتاه : امید ، خود زندگیست

داستان کوتاه : خانم نظافتچی

داستان کوتاه : بد شانسی

داستان کوتاه : پرنده ، نرم و زیبا

داستان کوتاه : اگر کوسه ها آدم بودند

داستان کوتاه : اوضاع اقتصادی جهان

داستان کوتاه : هدیه برادر

داستان کوتاه : معبد شیوا

داستان کوتاه : تفسیرهای خاخام

داستان کوتاه : دریاها نماد فروتنی

داستان کوتاه : خدا و کودک

داستان کوتاه : مورچه

داستان کوتاه : اینم از سیزده به درشون...

داستان کوتاه : رویاها

داستان کوتاه : عملیات‌ کربلای‌ پنج‌ شلمچه

داستان کوتاه : وسوسه

داستان کوتاه : ماجرای مرد خبیث

داستان کوتاه : ارشک و رودخانه مردمی

داستان کوتاه : درسی از ابومسلم خراسانی

داستان کوتاه : روسپی و راهب از پائولو کوئیلو

داستان کوتاه : خشم فرمانروای یزد

داستان کوتاه : کوزه ترک خورده

داستان کوتاه : سفر هفتاد ساله

داستان کوتاه : ساختن روح

داستان کوتاه : شادی در تنهایی نیست

داستان کوتاه : فروتنی فریاپت

داستان کوتاه : میخهایی بر روی دیوار

داستان کوتاه : عشق بورزید تا به شما عشق بورزند

داستان کوتاه : مزدور

داستان کوتاه : برایت ارزوی کافی میکنم!!!

داستان کوتاه : لیلی، نام دیگر آزادی

داستان کوتاه : لیلی، تشنه تر شد

داستان کوتاه : کی می تونم برم خونمون ؟

داستان کوتاه : عسل بدیعی درگذشت

داستان کوتاه : خیابان های شهر

داستان کوتاه : بازی

داستان کوتاه : توهم

داستان کوتاه : پاسخ فرمانروای ایران بانو ام رستم

داستان کوتاه : نقشه شکست خورده

داستان کوتاه : مدیر و منشی

داستان کوتاه : صدای دل انگیز زندگی

داستان کوتاه : کتاب سیاه

داستان کوتاه : دلمشغولی های شاه سلطان حسین

داستان کوتاه : قهرمان های آدمهای کوچک


المواضيع الأخيرة
تدفق ال RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 


جستجو
 
 

نتائج البحث
 


Rechercher بحث متقدم


تارنگار یادداشت‌های دو دانشجوی آی ‌تی IT : سقوط ویکی پدیا فارسی

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي اذهب الى الأسفل

تارنگار یادداشت‌های دو دانشجوی آی ‌تی IT : سقوط ویکی پدیا فارسی

پست من طرف baran في الجمعة مايو 11, 2012 5:28 am

مقاله «ویکی‌پدیا و کلیدواژه‌های بنيادي» دکتر زهرا طباخی آتش زیر خاکستر زخم خوردگان از بروکراسی و فساد حاکم بر سایت ویکیپدیا را شعله ور ساخت در همین وبسایت در 9 خرداد ماه 1389 نسبت به روند حاکم بر ویکی پدیا اعتراض نمودم عنوان آن نوشته «سایت ویکی پدیا به کجا می رود ؟» بود

و متن آن :

{سایت ویکی پدیا بر خلاف عهد خود بر بی طرفی در ارایه مقالات ، این روزها شاهد پوست اندازی از سایتی مرجع به شکل سایتی برای قضاوت ! است. هم اکنون سمت و سوهای پنهانی در لایه های زیرین این سایت دیده می شود .

نمونه آشکار این مسئله در اهانت های مداوم طی دو هفته گذشته به فیلسوفی نظیر ارد بزرگ بوده است .

ابتدا تصور می شد این اعمال تنها توسط چند کاربر ساده رخ می دهد اما امروز به روشنی پای یکی از مدیران این سایت در این برنامه دیده می شود .

به عنوان کسانی که همیشه اخبار دنیای آی تی را پوشش می دادیم امروز لازم دانستیم بدینوسیله اعتراض خود را نسبت به عملکرد فعلی سایت ویکی پدیا ابراز داریم .}



آن موقع ها اطلاعات امروز از پشت پرده فاسد سایت ویکی پدیا نداشتم اما نتوانستم سکوت کنم و سه روز بعد از نوشته اول در 11خرداد ماه 1389 مطلب دیگری با عنوان«خط پایانی برای سایت ویکی پدیا !» نگاشتم

با این متن :

ویکی پدیای فارسی این روزها حال و اوضاع درستی ندارد مدیران این سایت با هجوم بردن به مقاله زندگینامه ارد بزرگ و حالا نظریه قاره کهن این پرسش را در ذهن ما ایجاد می کنند که چطور ویکی پدیا از نقد و کار کارشناسی رسیده است به حرکتهای گروهی و اینچنینی ؟!
چنانچه قبلا هم نوشته بودیم این مسیر ویکی پدیا باعث دلسردی کاربران ایرانی خواهد شد و همانند سیاهچاله ی تمام محبوبیت گذشته این سایت را به درون خود خواهد کشید .
یکی از مدیران این سایت برایمان پیام داد که آماده گفتگو است اما امروز دیدیم خود ایشان نامشان در بین حذف کنندگان است ! از این رو دیگر بحث و نظری میان ما نخواهد بود ....
به دوستانی که اینچنین بی رحمانه به یک اندیشمند یورش می آورند ، کلمات رکیک بکار می برند و ... می گوییم حرمت و نجابت ما ایرانیان به کجا رفته است ؟!

پس از این نوشته ها دو نامه دریافت نمودم

نامه اول از یکی از مدیران اصلی ویکی پدیا که نامش فعلا محفوظ است ! او روند ویکی پدیا را مثبت ارزیابی می کرد

نامه دوم از کاربری قدیمی در ویکی پدیا بود که پشت پرده این سایت را افشا کرده بود آن افشاگری از روابط باندی وحشتناکی در سایت ویکی پدیای فارسی حکایت داشت البته امروز که به لطف مقاله منتشر شده در سایت گرداب و روزنامه وطن امروز به قلم دکتر طباخی فهمیدم آنها بهایی هستند و چه روند هولناکی را دنبال می کنند لب می گزم و می گویم پس ما با باندی بسیار خطرناک درگیر بودیم و از این بابت خوشحالم


فکر می کنم همان شب بود که مقاله "ارد بزرگ" در ویکی پدیا حذف شد اما سیاهه اهانت ها و الفاظ رکیک مدیران ویکی پدیا و دست نشاندگانشان !‌ همچنان بر روی صفحه اصلی مقاله ! وجود داشت از این رو این متنی نوشتم با عنوان «باز هم در مورد جریان ویکی پدیا»

با این متن :

یکی از بازدیدکنندگان محترم در مورد پشت پرده سایت ویکیپدیا اطلاعات جالبی ارسال نموده اند . از آنجایی که ما قبلا نسبت به روند اقدامات این سایت پیرامون مقاله ارد بزرگ و اشتباهات عجیب و شگفت آور مدیران آن سایت اعتراض کرده بودیم . این بحث را فعلا مسکوت می گذاریم تا ببینم چه خواهند نمود .

آنچه هم اکنون افکار عمومی از خود می پرسند این است . که مدیران سایت ویکی پدیا مقاله ارد بزرگ را حذف کردند و چرک نویسی ! سرشار از اهانت به ارد بزرگ به شکل بایگانی نگهداشته اند و جالب آنکه این "صفحه حذف" را بر پیشانی ویکی پدیا برای جستجوگران گوگل به نمایش گذارده اند !

این اقدام خارج از ادب و شئونات اخلاقی و اسلامی است .


بلاخره از صفحه اصلی برداشته شد اما هنوز که هنوز است آن سیاهه اهانت آمیز در سایت ویکی پدیا نگهداری می شود و به جستجوگران نام ارد بزرگ در ویکی پدیا ارایه می گردد !

به نظر بسیاری از اهل فن و کسانی که از قدیم ویکی پدیای فارسی را می شناسند آن درگیریها عامل اصلی افت آن سایت شد با آشکار شدن چهره واقعی ویکپیدیا شاهد موج ریزش کاربران آن سایت بودیم .

امروز با ارایه اطلاعات موجود در مقاله «ویکی‌پدیا و کلیدواژه‌های بنيادي»دیگر کسی رغبت نخواهد کرد حتی از صفحات سایت ویکی پدیا فارسی بازدید کند

متن مقاله دکتر زهرا طباخی به نقل از سایت گرادب تقدیم می شود :


ویکی‌پدیا چگونه تاریخ را کنترل می‌کند؟ (2)
ویکی‌پدیا و کلیدواژه‌های بنيادي
ویکی‌پدیا در برابر فشارهای کاربران مسلمان و ایرانی، بهائیان را تا درجه یهودیان مورد ظلم واقع شده در جریان هولوکاست بالا می‌‌برد.
گرداب- یکی دیگر از راه‌های کنترل تاریخ و نگارش چند باره وقایع قدیمی در "ویکی‌پدیا"، محصور کردن حقیقت در میان قوانین این دانشنامه خطرناک است. "محک گنجاندن مطالب در ویکی‌پدیا اثبات‌پذیری آنهاست نه حقیقت‌داشتن. به عبارت دیگر محک گنجایش مطالب این است که خوانندگان قادر باشند وجود مطالب اضافه شده به ویکی‌پدیا را در منابع معتبر مورد بررسی قرار دهند، نه اینکه نویسندگان به حقیقت آنها معتقد باشند. هر مطلبی که منبع آن یاد نشده باشد می‌‌تواند مورد چالش قرار گرفته و در نهایت حذف شود. ویرایشگران باید منبع معتبری برای هر نقل قول یا هر مطلبی که امکان به چالش کشیده شدن آن باشد ارائه کنند اگر نه آن مطالب برچسب خورده و در نهایت پاک خواهد شد."

"اثبات‌پذیری یکی از 3 سیاست محتوایی ویکی‌پدیاست. 2 سیاست دیگر تحقیق دست‌ اول ممنوع و دیدگاه بی‌طرف است. این سه سیاست به کمک هم نوع و کیفیت مطالبی که در فضا قابل قبول است را مشخص می‌‌کنند. این سیاست‌ها را نباید جدا از یکدیگر بررسی و تفسیر کرد. ویراستاران باید سعی کنند با هر سه آنها آشنا شوند."

با یک مثال سعی می‌‌کنیم موضوع را روشن کنیم، اگر شما مقاله‌ای را برای ثبت در ویکی‌پدیا انتخاب کرده و برای اثبات آن از یک گزارش پخش شده در "بي‌بي‌سي" یا "فاکس‌نیوز" به عنوان منبع نام ببرید موفق خواهید شد مطلب خود را به عنوان "دانش" ثبت کنید اما اگر به طور مثال در بخش منابع به منبعی غیر از وابستگان رسمی به دجال ارجاع داده شود، از سوی مدیر گروه زبان مربوط سانسور خواهید شد! یک هجمه بزرگ در زمینه منابع که چند سال گذشته در بخش فارسی ویکی‌پدیا در فضای مجازی به راه افتاد مربوط به فرقه ضاله و نوظهور بهائيت است که جزء ادیان آسمانی و ابراهیمی دسته‌بندی شده است(!) ویکی‌پدیا در برابر فشارهای کاربران مسلمان و ایرانی به همین 3 قانون بیان شده استناد کرده و بهائیان را تا درجه یهودیان مورد ظلم واقع شده در جریان هولوکاست بالا می‌‌برد!

ویکی پدیا بهائیت را این گونه معرفی کرده است: "دینی که به وسیله میرزا "حسین‌علی نوری"، ملقب به بهاءالله در قرن ۱۹ میلادی در ایران بنیانگذاری شد. بهائیان بهاءالله را فرستاده خدا (پیامبر) در این دوره می‌‌دانند. بهاءالله در سال ۱۸۶۳ این دین جدید را اظهار کرد. شمار پیروانش بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برآورد شده‌ است. با اینکه این شمار کمتر از 2/0 درصد جمعیت دنیاست ولی از نظر پراکندگی ادیان در عالم بعد از مسیحیت دومین دین جهان شمرده می‌‌شود(!) مرکز جهانی بهائیان در حیفا واقع شده‌ است."

طبق قوانین ویکی‌پدیا هر گفته جدید در مقاله باید از رفرنس معتبر برخوردار باشد. در تعریف منابع معتبر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های با شهرت جهانی در رتبه نخست قرار دارند. مثال این بخش روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز بیان شده است. پس همه رسانه‌های مشهور وابسته به سیستم دجال به عنوان منابع معتبر و با شهرت جهانی در ویکی‌پدیا پذیرفته می‌‌شوند. به همین جهت است که دست مسلمانان اعم از ایرانی و عرب در قضیه فرقه ضاله بهایی به جایی نمی‌رسد چون منبع معتبر گفته‌های یادشده، دانشنامه معتبر و مشهور "بریتانیکا" درج شده، یعنی بی‌شک بهائیت بعد از مسیحیت دومین دین جهانی از نظر پراکندگی ادیان در عالم برشمرده می‌‌شود و در صورت اعتراض شما می‌‌توانید به اصلاح مراجع اعظم ما مثل بریتانیکا اقدام کنید و اگر نمی‌توانید یعنی جایی هم در تاریخ دستچین شده ویکی‌پدیا نخواهید داشت!

نظام استبدادی و استوار بر رویه غلط اندر غلط ویکی‌پدیا تا آنجا پیش رفته که 3 مدیر ارشد بخش فارسی این دانشنامه حقیقت‌ستیز، خود بهایی هستند! کار به آنجا رسیده که این افراد با استفاده از ابزارهای قانونی ویکی‌پدیا به تقویت پان‌ترک‌ها و باقی جدایی‌طلبان در منطقه پرداخته و با حمایت از پشتون‌های افغان و ترک‌های افراطی نظریه پیوستگی کشورهای فارسی‌زبان را به سرعت حذف کرده و به اختلافات قومی و قبیله‌ای در مقالات با امتیاز بالا دامن می‌‌زنند. قضایای حول نظریه فلسفی- تاریخی "اُرد بزرگ" در باب پیوستگی کشورهای فلات ایران یکی از بحث‌برانگیزترین حوادث چند سال گذشته ویکی‌پدیای فارسی است که با ریزش جمع بزرگی از کاربران ویکی‌پدیا خاتمه یافت. یکی دیگر از نمونه‌های بارز تاریخی در صفحه مقالات مربوط به بهائیان، منبع یکی دیگر از ادعاهای پیرامون بهائیان است که ارتباط گسترده اسرائیل، بهائیت و جدایی‌طلبان را آشکار می‌‌کند. در بخش "واکنش‌ها" به محرومیت‌های بهائیان در جامعه ایرانی ضمن مظلومیت‌زایی برای پیروان این فرقه ضاله آورده است: "برنارد لوئیس معتقد است حکومت‌های اسلامی و جوامع مسلمان همواره در پذیرش ادیانی که پس از اسلام ظهور پیدا کرده‌اند و به خدای یگانه اعتقاد دارند (مانند بهائیان) دچار مشکل فراوان بوده‌اند، چرا که از یک سو نمی‌توان پیروان این آیین‌ها را همانند پیروان ادیان چندخدایی آسیا یا انیمیست در آفریقا سرکوب کرد و از سوی دیگر هم برخورد با آنها همانند مسیحیان و یهودیان بها دادن به آنهاست. به علاوه پذیرش آنها مغایر پذیرش ختمیت وحی در زمان زندگی پیامبر اسلام است. وی معتقد است به علت ضعف ایران در قرن بیستم مردم ایران به دنبال علتی برای این موضوع بودند و به همین دلیل تئوری‌های توطئه‌ای از اینکه یهودیان، بهائیان، فراماسون‌ها و... مقابل پیشرفت ایران می‌‌ایستند به وجود آمد و بین مردم و حتی اقشار تحصیلکرده جامعه محبوبیت یافت. منبع ذکر شده برای این گفتارها کتاب یهودیان اسلام است که نگارنده آن برنارد لوئیس (Bernard Lewis) است. وی متولد ۳۱ مه ‌‌۱۹۱۶ در لندن و استاد بازنشسته مطالعات خاور نزدیک دانشگاه پرینستون است که در لندن از پدر و مادری یهودی متولد شد. تخصص وی در تاریخ اسلام و اثر متقابل میان اسلام و غرب است و به ویژه به خاطر تحقیقات خود بر تاریخ امپراتوری عثمانی و مناظره خبیثانه‌اش با پروفسور "ادوارد سعید" روی کشمکش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین مشهور است. در کنفرانس "بیلدربرگ"، لوئیس پیشنهاد کرد ایران را به قطعات قومی گوناگون بشکنند و میان کشورهای نوپا تقسیم کنند (پروژه‌های کردستان بزرگ، پشتونستان بزرگ و آذربایجان بزرگ). وی در سخنرانی "Iran in History" (ایران در تاریخ) که در مرکز موشه‏ دایان دانشگاه تل‌آویو ایراد شده (18 ژانویه 1999)، نقش ایران در تاریخ و تاثیر آن را بر تمدن جهان به اختصار مورد بحث قرار داده است. لوئیس در این سخنرانی خاطرنشان می‌‏کند که در 2 هزاره پیشین، هیچ فاتحی در ایران نتوانسته در زبان و فرهنگ ایرانی تغییر عمده ‏ای به وجود بیاورد. در عوض همان‏‌طور که در برخی قسمت‌های دیگر دنیا هم دیده شده، فرهنگ برتر همیشه بر فرهنگ‏ فروتر چیرگی یافته است. لوئیس را در جهان به عنوان نگارنده کتاب برخورد تمدن‌ها و پدر تئوری تجزیه‌طلبی در ایران می‌‌شناسند. جالب توجه است که بدانید فردی مثل "محمد خاتمی" در حالی که به عنوان رئیس‌جمهور و نماینده جامعه ایرانی در سازمان ملل حاضر شده بود در عقب‌گردی آشکار و با عبور از پایه‌های برتر فرهنگ ایرانی-اسلامی به زبانی دیگر بر موضع برخورد فرهنگ‌های لوئیس و "ساموئل هانتینگتون" صحه گذاشته و پیشنهاد تئوری "گفت‌وگو‌ی تمدن‌ها" را مطرح می‌‌کند تا بدین وسیله هم به بازسازی نظم نوین جهانی مورد نظر ماسون‌ها کمک کرده باشد و هم غرب را از موضع ضعیف حمله فرهنگی ناموفق رهایی بخشد. خاتمی با علاقه نظریات برنارد لوئیس را دنبال کرده و با درس گرفتن از تاریخ باشکوه ایرانیان به این موضوع واقف بود که فرهنگ غنی ایران اسلامی ذاتا پتانسیل و بنیه بلعیدن بی‌فرهنگی شناور غربی را دارد پس تئوری بست دوستی‌ها و وادادگی فرهنگی را در ظاهری خوشرنگ و لعاب پیشدستانه معرفی می‌‌کند.

ذکر این مطلب در ادامه جالب است که بدانیم ویکی‌پدیا فراماسونری را در ذیل همین بحث اینگونه معرفی می‌‌کند: ""فراماسونری" یا فراموشخانه جمع کانون‌های برادری گسترده‌ای در جهان است. این کانون‌ها ریشه‌های بسیار کهنی در اروپای غربی دارند. فراماسونری دارای یک سیستم مدیریت فراگیر جهانی نیست و ارتباط میان فراماسونری‌‌های گوناگون تنها به وسیله خود 2 لژ انجام می‌‌شود. این انجمن به‌طور‌‌ گسترده‌ای در فعالیت‌های خیریه و در زمینه خدمات اجتماعی فعال است. در حال حاضر پول تنها از اعضای انجمن جمع‌آوری می‌‌شود و صرف امور نیکوکارانه می‌‌شود. فراماسونری به بسیاری از سازمان‌های خیریه غیرماسون، نهادهای محلی، ملی و بین‌المللی خیریه کمک‌های مالی قابل توجهی می‌‌کند(!) بسیاری از مخالفت‌های مسلمانان ریشه در صهیونیسم‌ستیزی و یهودستیزی دارد. همچنین دسته دیگری از مسلمانان منتقد فراماسونری، "دجال" را به فراماسونری پیوند می‌‌زنند. بعضی مسلمانان اعتقاد دارند فراماسونری "منافع یهودیان" را دنبال می‌‌کند. به عنوان نمونه ماده ۲۸ غهدنامه حماس عنوان می‌‌کند "فراماسونری از صهیونیسم دستور می‌‌گیرد." آموزه‌های مهم ویکی‌پدیا همه سر در یک آخور دارند. به جای وحشت از اقدامات دشمن باید نفوذی‌ها را شناسایی کرد و به دنبال راهکار بود. گردانندگان ویکی‌پدیا به خوبی از عاقبت جنگ میان خیر و شر در دنیا آگاه هستند اما با این وجود دست از تلاش نخواهند کشید. مسلمین که می‌‌دانند پیروزی نهایی با آنهاست چطور؟ آیا ایستاده بر ساحل آسایش نشسته‌ و تماشاگرند یا از هر فرصتی برای شناخت خدعه‌های فرهنگی دشمن استفاده کرده و به دنبال ضدحمله و چه‌ بسا حمله پیشدستانه هستند؟ والعاقبه ‌للمتقين.

برگرفته از :
http://itstart.blogfa.com/post/1040


مطالب مرتبط :
http://aces.ace.st/t1155-topic#3312
http://aces.ace.st/t1163-topic#3320
http://aces.ace.st/t1159-topic#3316
http://aces.ace.st/t1160-topic#3317
http://aces.ace.st/t1162-topic#3319
http://aces.ace.st/t1153-topic#3308
http://aces.ace.st/t1157-topic#3314
http://aces.ace.st/t1161-topic#3318
http://aces.ace.st/t1158-topic#3315
پایگاه اطلاع رسانی جام نیوز - کلیدواژه های مهم ویکی پدیا
روزنامه وطن امروز : ویکی‌پدیا و کلیدواژه‌های بنیادی
سایت جهان نیوز : کلیدواژه های مهم ویکی پدیا
موسسه مطالعات اندیشه سازان نور : کلیدواژه‌های مهم ویکی‌پدیا چیست
خبرگزاری مقاومت اسلامی : اخبار : کلیدواژه های مهم ویکی پدیا چیست

_________________
avatar
baran

تعداد پستها : 936
امتیاز : 89810
اعتبار : 78
تاريخ التسجيل : 2011-09-28
العمر : 24

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي بازگشت به بالاي صفحه


 
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد