التبادل الاعلاني

داستان کوتاه : تصمیم مهم

داستان کوتاه : آخرین ضربه بود

داستان کوتاه : جنگ خوب است یا بد ؟

داستان کوتاه : بهت راننده تاکسی

داستان کوتاه : خواستگارهای کوهی

http://s6.picofile.com/file/8181759176/baner4_190.jpg

داستان کوتاه : آشیانه گنجشک

داستان کوتاه :پدران و مادران نادان

داستان کوتاه : بریدن درختان

داستان کوتاه : تنها مهربانی و دوستی

داستان کوتاه : سه مهره

داستان کوتاه : فقط دردش کم باشه !

داستان کوتاه : لیوان آب و مشکلات!

داستان کوتاه : گاهی باید نشنید!

داستان کوتاه : ماست مالی

داستان کوتاه : زندگی خائنین

داستان کوتاه : عشق ابدی

داستان کوتاه : آرزوی دو همسر 60 ساله

داستان کوتاه : جایگاه ادب از دیدگاه یک ریاضیدان

داستان کوتاه : مرام ما ایرانیان

داستان کوتاه : برنامه نویس و مهندس

داستان کوتاه : همسرم دیگر آن زن سابق نشد !

داستان کوتاه : بلایی که ابومسلم خراسانی بر سر کمونیسم آورد !

داستان کوتاه : خولی و خر نامرد

داستان کوتاه : بزرگترین حکمت

داستان کوتاه : قلب جغد پیر شکست

داستان کوتاه : سنگتراش ناراضی

داستان کوتاه : قدرت عجیب یک کودک

داستان کوتاه : شانه خودخواه از زیبا تبریزی

داستان کوتاه : درخشش سپید و خنک معشوق

داستان کوتاه : ساعت را نگاه می کنم

داستان کوتاه : زیر سایه های لغزان برف

داستان کوتاه : سرانجام عشق به ایران

داستان کوتاه : نا امیدی خردمندان را هم به زمین می زند

داستان کوتاه : لیلی، پروانه خدا

داستان کوتاه : وجود و دریای خرد

داستان کوتاه : آیا تکرار تاریخ ممکن است

داستان کوتاه : لیلی، رفتن است

داستان کوتاه : آیا در پس مرگ زندگی ست

داستان کوتاه : شیطان از انتشار لیلی می ترسد

داستان کوتاه : اسب سرکش در سینه لیلی

داستان کوتاه : لیلی، زیر درخت انار

داستان کوتاه : احترام به شایستگان

داستان کوتاه : جواز بهشت

داستان کوتاه : سم

داستان کوتاه : نشان لیاقت عشق

داستان کوتاه : تزریق خون

داستان کوتاه : امنیت در دستگاه دیوانی !

داستان کوتاه : امید ، خود زندگیست

داستان کوتاه : خانم نظافتچی

داستان کوتاه : بد شانسی

داستان کوتاه : پرنده ، نرم و زیبا

داستان کوتاه : اگر کوسه ها آدم بودند

داستان کوتاه : اوضاع اقتصادی جهان

داستان کوتاه : هدیه برادر

داستان کوتاه : معبد شیوا

داستان کوتاه : تفسیرهای خاخام

داستان کوتاه : دریاها نماد فروتنی

داستان کوتاه : خدا و کودک

داستان کوتاه : مورچه

داستان کوتاه : اینم از سیزده به درشون...

داستان کوتاه : رویاها

داستان کوتاه : عملیات‌ کربلای‌ پنج‌ شلمچه

داستان کوتاه : وسوسه

داستان کوتاه : ماجرای مرد خبیث

داستان کوتاه : ارشک و رودخانه مردمی

داستان کوتاه : درسی از ابومسلم خراسانی

داستان کوتاه : روسپی و راهب از پائولو کوئیلو

داستان کوتاه : خشم فرمانروای یزد

داستان کوتاه : کوزه ترک خورده

داستان کوتاه : سفر هفتاد ساله

داستان کوتاه : ساختن روح

داستان کوتاه : شادی در تنهایی نیست

داستان کوتاه : فروتنی فریاپت

داستان کوتاه : میخهایی بر روی دیوار

داستان کوتاه : عشق بورزید تا به شما عشق بورزند

داستان کوتاه : مزدور

داستان کوتاه : برایت ارزوی کافی میکنم!!!

داستان کوتاه : لیلی، نام دیگر آزادی

داستان کوتاه : لیلی، تشنه تر شد

داستان کوتاه : کی می تونم برم خونمون ؟

داستان کوتاه : عسل بدیعی درگذشت

داستان کوتاه : خیابان های شهر

داستان کوتاه : بازی

داستان کوتاه : توهم

داستان کوتاه : پاسخ فرمانروای ایران بانو ام رستم

داستان کوتاه : نقشه شکست خورده

داستان کوتاه : مدیر و منشی

داستان کوتاه : صدای دل انگیز زندگی

داستان کوتاه : کتاب سیاه

داستان کوتاه : دلمشغولی های شاه سلطان حسین

داستان کوتاه : قهرمان های آدمهای کوچک


المواضيع الأخيرة
تدفق ال RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 


جستجو
 
 

نتائج البحث
 


Rechercher بحث متقدم


تارنگار شیروان شهر حکیم ارد بزرگ و من : رسوایی سایت ویکی پدیا

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي اذهب الى الأسفل

تارنگار شیروان شهر حکیم ارد بزرگ و من : رسوایی سایت ویکی پدیا

پست من طرف baran في الجمعة مايو 11, 2012 2:08 am

در شهر ما شیروان و بخصوص برای منو هم کلاسی هام حکیم ارد بزرگ (بزرگ شیروان) محبوبترین شخصیت نامدار شیروانی است ولی وقتی به صفحه شیروان در ویکی پدیا می رفتیم می دیدیم هیچ اسمی از بزرگ شیروان نیست و این خیلی عجیب بود اسم آدمایی بود که تو عمرمون نه ما شنیده بودیم و نه حتی بابا و مامانامون .، اما اسم حکیم ارد بزرگ نبود که نبود امروز جواب سئوالاتم رو گرفتم که از ( وبلاگ فردوسی ، نیای بزرگ ایرانیان ) تقدیمتون می شه :


سایت ویکی پدیا ، و اقدامات کثیف اش

امروز در سایت گرداب دو مقاله خواندم در مورد پشت پرده سایت ویکی پدیا ، این دو مقاله برگرفته از روزنامه وطن امروز بود به قلم توانای خانم دکتر زهرا طباخی ، در این ارتباط مطالبی به ذهنم رسید که لازم دیدم اینجا بنویسم :



آنچه تا به امروز از خط سیر فکری مدیران ویکی پدیا بخصوص بخش فارسی آن دیده ایم حمله به دوستی ملتهای منطقه بخصوص ایران و افغانستان است آنها ابتدا نام "ارد بزرگ" را از زندگینامه "احمدشاه مسعود" حذف نمودند و سعی کردند آن یار و دوست ایرانیان را در برابر ملت ما نشان دهند پس از آن به زندگینامه ارد بزرگ حمله کردند ابتدا سعی نمودند آن را مثله کنند اما وقتی اعتراضات عمومی را دیدند تصمیم گرفتند صورت مسئله را به کلی پاک کنند! و این شد که مقاله "ارد بزرگ" از سایت ویکی پدیا حذف گردید !!! اما این حذف پایان کار نبود آنها "نظریه قاره کهن" ارد بزرگ که به همگرایی کشورهای فلات ایران می پردازد را نیز مورد حمله قرار دادند کاری که تا پیش از آن توسط پانترک ها و پشتونهای افراطی طالبان انجام می شد این اقدام مدیران ویکی پدیای فارسی چهره واقعی آنان را عیان نمود از این رو بسیاری از کاربران قدیمی ، فارسی زبان کشورهای ایران و افغانستان از این سایت خارج شدند.

گویا مدیران ویکی پدیای فارسی دستور برخورد سریع با هر آنچه که می توانست نمادی از دوستی ملت های منطقه باشد را دریافت کرده بودند!

از این رو بلافاصله به مقاله کهکشان اندیشه حکیم ارد بزرگ حمله کردند ، مقاله ایی که در رد نظریه "دهکده کوچک جهانی" و پرداختن به هویت بومی کشورها بود آنها آن را هم حذف کردند !...

نظریه دهکده کوچک جهانی از مارشال مک لوهان (کانادایی و افسر ارشد پیمان ناتو) است و مشخص بود که نظریه کهکشان اندیشه به مذاق غرب خوش نیامده است . چرا که ارد بزرگ در آن نظریه می گوید غرب نمی تواند با کوبیدن بر طبل جهانی سازی و دهکده کوچک جهانی، فرهنگ خود را بر دیگر سرزمین ها تحمیل کند و اتفاقا ایران با تکیه بر فرهنگ غنی خویش آنها را به زانو در خواهد آورد .

مدیران ویکی پدیا باز هم ساکت ننشستند ! و به هر جایی که نامی از ارد بزرگ بود تاختند و حتی مقاله شهر "شیروان" و یا شهر "مشهد" که در آنها نام ارد بزرگ به عنوان مشاهیر آن شهر ها در کنار دیگر اسامی بود رفته و نام ارد بزرگ را به کلی حذف نمودند !؟...

دامنه این یورش های هدفمند به مقالات دیگری همچون جاده ابریشم کشیده شد می دانیم که ارد بزرگ گفته است این راه ایران است که چهار هزار سال ، اندیشه خویش را به شرق و عرب ارزانی داشته و چین نمی تواند با نام راه ابریشم که 50 سال بیشتر عمر ندارد این راه را به نام خود کند .

اکنون دو سال از آن طوفان کثیف در ویکی پدیا ی فارسی می گذرد آیا اذهان عمومی اقدامات ناشایست مدیران سایت ویکی پدیا را فراموش کرده است ؟!

آیا غرب می تواند فلات ایران را بیش از این تجزیه کند و با اختلاف افکنی ، دوستی کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار دهد ؟ دو مقاله شیوای خانم "دکتر زهرا طباخی" نشان داد که اندیشه های بیدار آزادگان را نمی توان خاموش و بایکوت نمود .

در ادامه دو مقاله "ویکی‌پدیا؛ ابزار تاریخ‌سازی صهیونیسم" و "ویکی‌پدیا و کلیدواژه‌های بنيادي" خانم زهرا طباخی برگرفته از سایت گرداب تقدیم می گردد :


ویکی‌پدیا چگونه تاریخ را کنترل می‌کند؟ (1)
ویکی‌پدیا؛ ابزار تاریخ‌سازی صهیونیسم

عمل‌گرایی ویکی‌پدیا باعث شده برای دوام خود، وابسته به تیم‌های صهیونیستی‌ای باشد که داوطلبانه در برابر دریافت اندک هزینه همکاری، واقعیت را دست‌کاری یا به دلخواه حذف کنند.



گرداب- "ویکی‌پدیا" دانشنامه‌ای است همگانی و آزاد؛ بدین معنی که همه می‌توانند به نوشتن و ویرایش نوشتارهای موجود در آن بپردازند. البته این نوشتارها و ویرایش‌ها باید مطابق با اساسنامه ویکی‌پدیا باشد؛ یعنی مطالب بی‌طرفانه و بدون پایمال کردن حق نشر دیگران نوشته شده باشد. مدیریت بررسی نوشتارها به وسیله گروهی از گردانندگان انجام می‌شود. کسانی که در امر تکمیل این پروژه بی‌پایان مشارکت می‌کنند، به هم‌زبانان خود یاری رسانده‌اند تا در امر گردآوری بی‌همتاترین دانشنامه جهانی سهمی داشته باشند.

ویکی‌پدیا به لحاظ ساختاری نیز بی‌همتاست، چونان بدنی ارگانیک عمل می‌کند، یعنی آنکه کلونی نیست؛ اصول کلی در آن راه را برای هر عضو به جهت بهبود ساختارش روشن می‌سازد، پس پراگماتیک نیز هست. ویکی‌پدیا شامل درخشان‌ترین اصول همکاری‌های نزدیک گروهی در تاریخ بشری است که تا کنون نظیر آن در تاریخ مشاهده نشده، از آن جمله "ویکی‌پدیا محل تمرین دموکراسی نیست..." یا "هرگز درباره چیزی رأی نگیرید مگر آن‌که واقعا ناگزیر از انجام آن باشید..."

جملات بالا عینا تعاریفی است که ویکی‌پدیا در وصف خود به کار برده است اما آنچه در این میان جالب توجه است اشاره مستقیم ویکی به نظم نوینی است که در ذیل تعریف دموکرات نبودنش به آن اشاره کرده است. ویکی‌پدیا پراگماتیک است! این عبارت دقیقا در برابر تعریف سیاسی "محافظه‌کاری" به کار می‌رود و به معنای عمل‌گرایی است. از دیدگاه پراگماتیسم، معیار حقیقت، عبارت است از سودمندی، فایده، نتیجه و نه انطباق با واقعیت عینی. در واقع، حقیقت هر چیز به وسیله نتیجه نهایی آن اثبات می‌شود.

همین عمل‌گرایی و تطبیق واقعیات با سودمندی‌شان موجب شده است ویکی‌پدیا برای دوام آنچه مایل است در تاریخ نگاری نوینش ماندگار شود، وابسته به تیم‌های صهیونیستی‌ای باشد که داوطلبانه در برابر دریافت اندک هزینه همکاری، واقعیت را دست‌کاری یا به دلخواه حذف کنند. بیماری نظم نوین ارائه شده از سوی ویکی، شاید در فضای مجازی نوظهور باشد، اما سابقه‌ای به قدمت تاریخ دارد. به قضایای مشهور صهیونیستی زمانه خودمان توجه کنید، جاودانگی حوادثی مانند "هولوکاست" یا "۱۱ سپتامبر" با تمام حواشی حول آنها و غیر جهانی بودن‌شان مثال‌های فاش چگونگی اجرای این نظم توام با بی‌نظمی است. بی‌نظمی‌اش آنجا بروز می‌یابد که اهمیت جهانی حادثه‌ای مثل ۱۱ سپتامبر را با سایر وقایع هولناک بشری مقایسه کنیم و میزان توجه به هر کدام را در کفه ‌ترازوی عقل و منفعت قرار دهیم. نتیجه عقلانی با برآورد منفعت‌طلبانه کاملا در تضاد است. این همان واقعیت فلسفی مهمی است که توجیه‌کننده کشتار کودکان غزه است در حالی که هم‌زمان ویکی‌پدیا جنگ غزه را آغاز حضور نیروهای داوطلب بنیادهای خیریه جهانی برای آموزش کودکان غیر متمدن یک باریکه معرفی می‌کند.

یا در جایی دیگر با افتخار اعلام می‌کنند کاربری موفق شد نقشه رژیم صهیونیستی را بدون بلندی‌های جولان و کرانه غربی در ویکی‌پدیا به ثبت رساند اما این‌که اکنون دیگر چنین چیزی وجود ندارد مربوط به سازوکار ویکی‌پدیا می‌شود. سازوکاری که ماسون‌ها برای اداره جهان فعلی و گذر از حال به آینده دلخواه رقم زدند و از سازمان ملل تا شبکه‌های مجازی جهانی مثل "فیس‌بوک" و "توئیتر" یا حتی "گوگل" و "یاهو" تابع و مجری قوانین آن هستند.

دوباره به تعریف باز می‌گردیم، دولت‌مردان و سیاست‌مداران پراگماتیست به کسانی اطلاق می‌شود که امکانات عملی و مصلحت روز را بر عقايد خود مقدم می‌شمارند و به عبارت دیگر برای پیشرفت مقاصد خود یا ماندن بر مسند قدرت، انعطاف نشان می‌دهند.

حقیقت چیزی ثابت و تغییرناپذیر نیست، بلکه با گذشت زمان، توسعه و تحول می‌یابد. آنچه در حال حاضر صادق است، ممکن است در آینده صادق نباشد، زیرا در آینده، افکار و نظریات دیگری بر حسب شرایط و اوضاع جدید، حقیقی شده و متداول می‌شود. تمام امور تابع نتایج است و بنابراین، حق امری است نسبی؛ یعنی وابسته به زمان، مکان و مرحله معینی از علم و تاریخ است. ما هیچ زمان به حقیقت مطلق نخواهیم رسید، زیرا علم ما، مسائل ما و مشکلات ما همیشه در حال تغییر است و در هر مرحله، حقیقت، آن چیزی خواهد بود که ما را قادر می‌سازد به نحوی رضایت‌بخش، مسائل و مشکلات جاری آن زمان را بررسی و حل کنیم.

"BBC" می‌افزاید: یکی از سازمان‌های طراح این اقدام "یسراییل شلی" است که اهتمام ویژه‌ای به مسائل یهود و صهیونیسم دارد. این سازمان برای ده‌ها تن از نویسندگان صهیونیست دوره آموزشی "افزایش داده‌های ویکی‌پدیا با حفظ منافع اسرائیل" برگزار کرده است. "ایلت شاکید"، یکی از اعضای سازمان صهیونیستی یسراییل شلی و از طراحان دوره آموزشی داده‌پردازی در ویکی‌پدیا می‌گوید: «ویکی‌پدیا به دقت از سوی صهیونیست‌ها رصد می‌شود و در میان آنها یکی از منابع پایه جمع‌آوری اطلاعات به شمار می‌رود. از این رو اخیرا 2 سازمان یهودی تصمیم گرفته‌اند دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را با هدف حفظ و توسعه اطلاعات موجود در ویکی‌پدیا آغاز کنند.»

نمونه این قضیه، "پژوهانه‌های‌ هاسبارا"ست. این پژوهانه برنامه‌ای است که از سال 2001 و با همکاری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، راه‌اندازی شده و با هدف آموزش دانشجویان برای دفاع از رژیم صهیونیستی روی پردیس‌های دانشگاهی تمرکز دارد. در سال 2007 این موسسه پژوهانه‌هایی را به دانشجویان یهودی می‌پرداخت تا در عوض آنان به فعالیت در ویکی‌پدیا بپردازند و باعث شوند رژیم صهیونیستی عادلانه و به درستی معرفی شود. مورد دیگر راه‌اندازی یک گوگل گروپ از سوی "کمرا"، که سازمانی طرفدار رژیم صهیونیستی است، برای هماهنگی و ‌ترغیب کاربران طرفدار این رژیم در ویکی‌پدیاست. گروه دیگری که انعکاس مطالب مربوط به رژیم صهیونیستی را رصد می‌کند، "نیروی یهودی دفاع اینترنی" است. فعالیت این سازمان شبیه کمراست با این تفاوت که این گروه روی اینترنت تمرکز دارد و نه همه رسانه‌ها. یکی از فعالیت‌های این سازمان معرفی کاربرانی است که اصلاحات آنها در ویکی‌پدیا خوشایندشان نیست، به همراه فهرست کامل مشارکت‌های این کاربران در ویکی‌پدیا و خطاهایی که این افراد در زمینه رژیم صهیونیستی مرتکب شده‌اند. تعدادی از موسسه‌های کمک‌کننده به ویکی‌پدیا، یا موسسه‌های صهیونیستی هستند یا به وسیله افرادی یهودی بنیان‌گذاری شده‌اند. موسسه "اوپن سوسایتی" یا همان "بنیاد سوروس" بنیادی است که گسترش دموکراسی، حقوق بشر، جامعه مدنی و حکومت قانون را مهم‌ترین اهداف خود برمی‌شمارد. "بنیاد میچل کی‌پور" که متعلق به فردی یهودی است و بنیاد خانوادگی "آرلین و آرنولد گلداستاین" که سابقه کمک به امور مربوط به رژیم صهیونیستی را دارد، از دیگر حامیان مالی ویکی‌پدیا هستند. بنیاد "اسلوان" نیز به وسیله برخی منابع بنیادی شناخته شده صهیونیستی، اداره می‌شود. در کل می‌توان نتیجه گرفت با وجود تلاش‌های بسیار بنیادهای صهیونیستی و طراحان پروژه نظم نوین جهانی، حقایق در میان افکار عمومی حفظ شده است، چرا که هنوز این بشر است که راوی حقیقت است و برخلاف آنچه فراماسون‌ها می‌پندارند، آزادگی و لفظ حقیقت‌مداری تنها متعلق به موزه‌های باستان‌شناسی نیست. وجود جزایر قدرتی مثل ایران در منطقه خاورمیانه خود دلالت بر ضعف بزرگ اطلاعاتی صهیونیست‌هایی است که خود را صاحب دنیا می‌پندارند اما برخلاف همه نقشه‌های‌شان، خاورمیانه‌ای جدید و صهیون‌ستیز متولد شده است. تاریخ را همه اقوام بشر خواهند نوشت اما بی‌شک راوی و نگارنده آن ساکنان منطقه تاریخ‌ساز خاورمیانه خواهند بود.

زهرا طباخی/منبع: وطن امروز

منبع : سایت گرداب


ویکی‌پدیا چگونه تاریخ را کنترل می‌کند؟ (2)
ویکی‌پدیا و کلیدواژه‌های بنيادي
ویکی‌پدیا در برابر فشارهای کاربران مسلمان و ایرانی، بهائیان را تا درجه یهودیان مورد ظلم واقع شده در جریان هولوکاست بالا می‌‌برد.
گرداب- یکی دیگر از راه‌های کنترل تاریخ و نگارش چند باره وقایع قدیمی در "ویکی‌پدیا"، محصور کردن حقیقت در میان قوانین این دانشنامه خطرناک است. "محک گنجاندن مطالب در ویکی‌پدیا اثبات‌پذیری آنهاست نه حقیقت‌داشتن. به عبارت دیگر محک گنجایش مطالب این است که خوانندگان قادر باشند وجود مطالب اضافه شده به ویکی‌پدیا را در منابع معتبر مورد بررسی قرار دهند، نه اینکه نویسندگان به حقیقت آنها معتقد باشند. هر مطلبی که منبع آن یاد نشده باشد می‌‌تواند مورد چالش قرار گرفته و در نهایت حذف شود. ویرایشگران باید منبع معتبری برای هر نقل قول یا هر مطلبی که امکان به چالش کشیده شدن آن باشد ارائه کنند اگر نه آن مطالب برچسب خورده و در نهایت پاک خواهد شد."

"اثبات‌پذیری یکی از 3 سیاست محتوایی ویکی‌پدیاست. 2 سیاست دیگر تحقیق دست‌ اول ممنوع و دیدگاه بی‌طرف است. این سه سیاست به کمک هم نوع و کیفیت مطالبی که در فضا قابل قبول است را مشخص می‌‌کنند. این سیاست‌ها را نباید جدا از یکدیگر بررسی و تفسیر کرد. ویراستاران باید سعی کنند با هر سه آنها آشنا شوند."

با یک مثال سعی می‌‌کنیم موضوع را روشن کنیم، اگر شما مقاله‌ای را برای ثبت در ویکی‌پدیا انتخاب کرده و برای اثبات آن از یک گزارش پخش شده در "بي‌بي‌سي" یا "فاکس‌نیوز" به عنوان منبع نام ببرید موفق خواهید شد مطلب خود را به عنوان "دانش" ثبت کنید اما اگر به طور مثال در بخش منابع به منبعی غیر از وابستگان رسمی به دجال ارجاع داده شود، از سوی مدیر گروه زبان مربوط سانسور خواهید شد! یک هجمه بزرگ در زمینه منابع که چند سال گذشته در بخش فارسی ویکی‌پدیا در فضای مجازی به راه افتاد مربوط به فرقه ضاله و نوظهور بهائيت است که جزء ادیان آسمانی و ابراهیمی دسته‌بندی شده است(!) ویکی‌پدیا در برابر فشارهای کاربران مسلمان و ایرانی به همین 3 قانون بیان شده استناد کرده و بهائیان را تا درجه یهودیان مورد ظلم واقع شده در جریان هولوکاست بالا می‌‌برد!

ویکی پدیا بهائیت را این گونه معرفی کرده است: "دینی که به وسیله میرزا "حسین‌علی نوری"، ملقب به بهاءالله در قرن ۱۹ میلادی در ایران بنیانگذاری شد. بهائیان بهاءالله را فرستاده خدا (پیامبر) در این دوره می‌‌دانند. بهاءالله در سال ۱۸۶۳ این دین جدید را اظهار کرد. شمار پیروانش بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برآورد شده‌ است. با اینکه این شمار کمتر از 2/0 درصد جمعیت دنیاست ولی از نظر پراکندگی ادیان در عالم بعد از مسیحیت دومین دین جهان شمرده می‌‌شود(!) مرکز جهانی بهائیان در حیفا واقع شده‌ است."

طبق قوانین ویکی‌پدیا هر گفته جدید در مقاله باید از رفرنس معتبر برخوردار باشد. در تعریف منابع معتبر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های با شهرت جهانی در رتبه نخست قرار دارند. مثال این بخش روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز بیان شده است. پس همه رسانه‌های مشهور وابسته به سیستم دجال به عنوان منابع معتبر و با شهرت جهانی در ویکی‌پدیا پذیرفته می‌‌شوند. به همین جهت است که دست مسلمانان اعم از ایرانی و عرب در قضیه فرقه ضاله بهایی به جایی نمی‌رسد چون منبع معتبر گفته‌های یادشده، دانشنامه معتبر و مشهور "بریتانیکا" درج شده، یعنی بی‌شک بهائیت بعد از مسیحیت دومین دین جهانی از نظر پراکندگی ادیان در عالم برشمرده می‌‌شود و در صورت اعتراض شما می‌‌توانید به اصلاح مراجع اعظم ما مثل بریتانیکا اقدام کنید و اگر نمی‌توانید یعنی جایی هم در تاریخ دستچین شده ویکی‌پدیا نخواهید داشت!

نظام استبدادی و استوار بر رویه غلط اندر غلط ویکی‌پدیا تا آنجا پیش رفته که 3 مدیر ارشد بخش فارسی این دانشنامه حقیقت‌ستیز، خود بهایی هستند! کار به آنجا رسیده که این افراد با استفاده از ابزارهای قانونی ویکی‌پدیا به تقویت پان‌ترک‌ها و باقی جدایی‌طلبان در منطقه پرداخته و با حمایت از پشتون‌های افغان و ترک‌های افراطی نظریه پیوستگی کشورهای فارسی‌زبان را به سرعت حذف کرده و به اختلافات قومی و قبیله‌ای در مقالات با امتیاز بالا دامن می‌‌زنند. قضایای حول نظریه فلسفی- تاریخی "اُرد بزرگ" در باب پیوستگی کشورهای فلات ایران یکی از بحث‌برانگیزترین حوادث چند سال گذشته ویکی‌پدیای فارسی است که با ریزش جمع بزرگی از کاربران ویکی‌پدیا خاتمه یافت. یکی دیگر از نمونه‌های بارز تاریخی در صفحه مقالات مربوط به بهائیان، منبع یکی دیگر از ادعاهای پیرامون بهائیان است که ارتباط گسترده اسرائیل، بهائیت و جدایی‌طلبان را آشکار می‌‌کند. در بخش "واکنش‌ها" به محرومیت‌های بهائیان در جامعه ایرانی ضمن مظلومیت‌زایی برای پیروان این فرقه ضاله آورده است: "برنارد لوئیس معتقد است حکومت‌های اسلامی و جوامع مسلمان همواره در پذیرش ادیانی که پس از اسلام ظهور پیدا کرده‌اند و به خدای یگانه اعتقاد دارند (مانند بهائیان) دچار مشکل فراوان بوده‌اند، چرا که از یک سو نمی‌توان پیروان این آیین‌ها را همانند پیروان ادیان چندخدایی آسیا یا انیمیست در آفریقا سرکوب کرد و از سوی دیگر هم برخورد با آنها همانند مسیحیان و یهودیان بها دادن به آنهاست. به علاوه پذیرش آنها مغایر پذیرش ختمیت وحی در زمان زندگی پیامبر اسلام است. وی معتقد است به علت ضعف ایران در قرن بیستم مردم ایران به دنبال علتی برای این موضوع بودند و به همین دلیل تئوری‌های توطئه‌ای از اینکه یهودیان، بهائیان، فراماسون‌ها و... مقابل پیشرفت ایران می‌‌ایستند به وجود آمد و بین مردم و حتی اقشار تحصیلکرده جامعه محبوبیت یافت. منبع ذکر شده برای این گفتارها کتاب یهودیان اسلام است که نگارنده آن برنارد لوئیس (Bernard Lewis) است. وی متولد ۳۱ مه ‌‌۱۹۱۶ در لندن و استاد بازنشسته مطالعات خاور نزدیک دانشگاه پرینستون است که در لندن از پدر و مادری یهودی متولد شد. تخصص وی در تاریخ اسلام و اثر متقابل میان اسلام و غرب است و به ویژه به خاطر تحقیقات خود بر تاریخ امپراتوری عثمانی و مناظره خبیثانه‌اش با پروفسور "ادوارد سعید" روی کشمکش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین مشهور است. در کنفرانس "بیلدربرگ"، لوئیس پیشنهاد کرد ایران را به قطعات قومی گوناگون بشکنند و میان کشورهای نوپا تقسیم کنند (پروژه‌های کردستان بزرگ، پشتونستان بزرگ و آذربایجان بزرگ). وی در سخنرانی "Iran in History" (ایران در تاریخ) که در مرکز موشه‏ دایان دانشگاه تل‌آویو ایراد شده (18 ژانویه 1999)، نقش ایران در تاریخ و تاثیر آن را بر تمدن جهان به اختصار مورد بحث قرار داده است. لوئیس در این سخنرانی خاطرنشان می‌‏کند که در 2 هزاره پیشین، هیچ فاتحی در ایران نتوانسته در زبان و فرهنگ ایرانی تغییر عمده ‏ای به وجود بیاورد. در عوض همان‏‌طور که در برخی قسمت‌های دیگر دنیا هم دیده شده، فرهنگ برتر همیشه بر فرهنگ‏ فروتر چیرگی یافته است. لوئیس را در جهان به عنوان نگارنده کتاب برخورد تمدن‌ها و پدر تئوری تجزیه‌طلبی در ایران می‌‌شناسند. جالب توجه است که بدانید فردی مثل "محمد خاتمی" در حالی که به عنوان رئیس‌جمهور و نماینده جامعه ایرانی در سازمان ملل حاضر شده بود در عقب‌گردی آشکار و با عبور از پایه‌های برتر فرهنگ ایرانی-اسلامی به زبانی دیگر بر موضع برخورد فرهنگ‌های لوئیس و "ساموئل هانتینگتون" صحه گذاشته و پیشنهاد تئوری "گفت‌وگو‌ی تمدن‌ها" را مطرح می‌‌کند تا بدین وسیله هم به بازسازی نظم نوین جهانی مورد نظر ماسون‌ها کمک کرده باشد و هم غرب را از موضع ضعیف حمله فرهنگی ناموفق رهایی بخشد. خاتمی با علاقه نظریات برنارد لوئیس را دنبال کرده و با درس گرفتن از تاریخ باشکوه ایرانیان به این موضوع واقف بود که فرهنگ غنی ایران اسلامی ذاتا پتانسیل و بنیه بلعیدن بی‌فرهنگی شناور غربی را دارد پس تئوری بست دوستی‌ها و وادادگی فرهنگی را در ظاهری خوشرنگ و لعاب پیشدستانه معرفی می‌‌کند.

ذکر این مطلب در ادامه جالب است که بدانیم ویکی‌پدیا فراماسونری را در ذیل همین بحث اینگونه معرفی می‌‌کند: ""فراماسونری" یا فراموشخانه جمع کانون‌های برادری گسترده‌ای در جهان است. این کانون‌ها ریشه‌های بسیار کهنی در اروپای غربی دارند. فراماسونری دارای یک سیستم مدیریت فراگیر جهانی نیست و ارتباط میان فراماسونری‌‌های گوناگون تنها به وسیله خود 2 لژ انجام می‌‌شود. این انجمن به‌طور‌‌ گسترده‌ای در فعالیت‌های خیریه و در زمینه خدمات اجتماعی فعال است. در حال حاضر پول تنها از اعضای انجمن جمع‌آوری می‌‌شود و صرف امور نیکوکارانه می‌‌شود. فراماسونری به بسیاری از سازمان‌های خیریه غیرماسون، نهادهای محلی، ملی و بین‌المللی خیریه کمک‌های مالی قابل توجهی می‌‌کند(!) بسیاری از مخالفت‌های مسلمانان ریشه در صهیونیسم‌ستیزی و یهودستیزی دارد. همچنین دسته دیگری از مسلمانان منتقد فراماسونری، "دجال" را به فراماسونری پیوند می‌‌زنند. بعضی مسلمانان اعتقاد دارند فراماسونری "منافع یهودیان" را دنبال می‌‌کند. به عنوان نمونه ماده ۲۸ غهدنامه حماس عنوان می‌‌کند "فراماسونری از صهیونیسم دستور می‌‌گیرد." آموزه‌های مهم ویکی‌پدیا همه سر در یک آخور دارند. به جای وحشت از اقدامات دشمن باید نفوذی‌ها را شناسایی کرد و به دنبال راهکار بود. گردانندگان ویکی‌پدیا به خوبی از عاقبت جنگ میان خیر و شر در دنیا آگاه هستند اما با این وجود دست از تلاش نخواهند کشید. مسلمین که می‌‌دانند پیروزی نهایی با آنهاست چطور؟ آیا ایستاده بر ساحل آسایش نشسته‌ و تماشاگرند یا از هر فرصتی برای شناخت خدعه‌های فرهنگی دشمن استفاده کرده و به دنبال ضدحمله و چه‌ بسا حمله پیشدستانه هستند؟ والعاقبه ‌للمتقين.

زهرا طباخی/ منبع: وطن امروز



[/b]برگرفته از :
http://ofoghshirvan.blogfa.com/post/35




مطالب مرتبط :
http://aces.ace.st/t1155-topic#3312
http://aces.ace.st/t1159-topic#3316
http://aces.ace.st/t1160-topic#3317
http://aces.ace.st/t1162-topic#3319
http://aces.ace.st/t1153-topic#3308
http://aces.ace.st/t1157-topic#3314
http://aces.ace.st/t1161-topic#3318
http://aces.ace.st/t1158-topic#3315
پایگاه اطلاع رسانی جام نیوز - کلیدواژه های مهم ویکی پدیا
روزنامه وطن امروز : ویکی‌پدیا و کلیدواژه‌های بنیادی
سایت جهان نیوز : کلیدواژه های مهم ویکی پدیا
موسسه مطالعات اندیشه سازان نور : کلیدواژه‌های مهم ویکی‌پدیا چیست
خبرگزاری مقاومت اسلامی : اخبار : کلیدواژه های مهم ویکی پدیا چیست

_________________
avatar
baran

تعداد پستها : 936
امتیاز : 89810
اعتبار : 78
تاريخ التسجيل : 2011-09-28
العمر : 24

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي بازگشت به بالاي صفحه


 
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد