التبادل الاعلاني

داستان کوتاه : تصمیم مهم

داستان کوتاه : آخرین ضربه بود

داستان کوتاه : جنگ خوب است یا بد ؟

داستان کوتاه : بهت راننده تاکسی

داستان کوتاه : خواستگارهای کوهی

http://s6.picofile.com/file/8181759176/baner4_190.jpg

داستان کوتاه : آشیانه گنجشک

داستان کوتاه :پدران و مادران نادان

داستان کوتاه : بریدن درختان

داستان کوتاه : تنها مهربانی و دوستی

داستان کوتاه : سه مهره

داستان کوتاه : فقط دردش کم باشه !

داستان کوتاه : لیوان آب و مشکلات!

داستان کوتاه : گاهی باید نشنید!

داستان کوتاه : ماست مالی

داستان کوتاه : زندگی خائنین

داستان کوتاه : عشق ابدی

داستان کوتاه : آرزوی دو همسر 60 ساله

داستان کوتاه : جایگاه ادب از دیدگاه یک ریاضیدان

داستان کوتاه : مرام ما ایرانیان

داستان کوتاه : برنامه نویس و مهندس

داستان کوتاه : همسرم دیگر آن زن سابق نشد !

داستان کوتاه : بلایی که ابومسلم خراسانی بر سر کمونیسم آورد !

داستان کوتاه : خولی و خر نامرد

داستان کوتاه : بزرگترین حکمت

داستان کوتاه : قلب جغد پیر شکست

داستان کوتاه : سنگتراش ناراضی

داستان کوتاه : قدرت عجیب یک کودک

داستان کوتاه : شانه خودخواه از زیبا تبریزی

داستان کوتاه : درخشش سپید و خنک معشوق

داستان کوتاه : ساعت را نگاه می کنم

داستان کوتاه : زیر سایه های لغزان برف

داستان کوتاه : سرانجام عشق به ایران

داستان کوتاه : نا امیدی خردمندان را هم به زمین می زند

داستان کوتاه : لیلی، پروانه خدا

داستان کوتاه : وجود و دریای خرد

داستان کوتاه : آیا تکرار تاریخ ممکن است

داستان کوتاه : لیلی، رفتن است

داستان کوتاه : آیا در پس مرگ زندگی ست

داستان کوتاه : شیطان از انتشار لیلی می ترسد

داستان کوتاه : اسب سرکش در سینه لیلی

داستان کوتاه : لیلی، زیر درخت انار

داستان کوتاه : احترام به شایستگان

داستان کوتاه : جواز بهشت

داستان کوتاه : سم

داستان کوتاه : نشان لیاقت عشق

داستان کوتاه : تزریق خون

داستان کوتاه : امنیت در دستگاه دیوانی !

داستان کوتاه : امید ، خود زندگیست

داستان کوتاه : خانم نظافتچی

داستان کوتاه : بد شانسی

داستان کوتاه : پرنده ، نرم و زیبا

داستان کوتاه : اگر کوسه ها آدم بودند

داستان کوتاه : اوضاع اقتصادی جهان

داستان کوتاه : هدیه برادر

داستان کوتاه : معبد شیوا

داستان کوتاه : تفسیرهای خاخام

داستان کوتاه : دریاها نماد فروتنی

داستان کوتاه : خدا و کودک

داستان کوتاه : مورچه

داستان کوتاه : اینم از سیزده به درشون...

داستان کوتاه : رویاها

داستان کوتاه : عملیات‌ کربلای‌ پنج‌ شلمچه

داستان کوتاه : وسوسه

داستان کوتاه : ماجرای مرد خبیث

داستان کوتاه : ارشک و رودخانه مردمی

داستان کوتاه : درسی از ابومسلم خراسانی

داستان کوتاه : روسپی و راهب از پائولو کوئیلو

داستان کوتاه : خشم فرمانروای یزد

داستان کوتاه : کوزه ترک خورده

داستان کوتاه : سفر هفتاد ساله

داستان کوتاه : ساختن روح

داستان کوتاه : شادی در تنهایی نیست

داستان کوتاه : فروتنی فریاپت

داستان کوتاه : میخهایی بر روی دیوار

داستان کوتاه : عشق بورزید تا به شما عشق بورزند

داستان کوتاه : مزدور

داستان کوتاه : برایت ارزوی کافی میکنم!!!

داستان کوتاه : لیلی، نام دیگر آزادی

داستان کوتاه : لیلی، تشنه تر شد

داستان کوتاه : کی می تونم برم خونمون ؟

داستان کوتاه : عسل بدیعی درگذشت

داستان کوتاه : خیابان های شهر

داستان کوتاه : بازی

داستان کوتاه : توهم

داستان کوتاه : پاسخ فرمانروای ایران بانو ام رستم

داستان کوتاه : نقشه شکست خورده

داستان کوتاه : مدیر و منشی

داستان کوتاه : صدای دل انگیز زندگی

داستان کوتاه : کتاب سیاه

داستان کوتاه : دلمشغولی های شاه سلطان حسین

داستان کوتاه : قهرمان های آدمهای کوچک


المواضيع الأخيرة
تدفق ال RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 


جستجو
 
 

نتائج البحث
 


Rechercher بحث متقدم


دو فوریت لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه های انتخاباتی

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي اذهب الى الأسفل

دو فوریت لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه های انتخاباتی

پست من طرف ریحانه في الإثنين نوفمبر 23, 2015 9:32 pm

رد دو فوریت لایحه شفاف‌سازی هزینه های انتخاباتی
۱۳۹۴\۰۹\۰۲ - ۱:۳۰ PM


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز، دو فوریت لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه های انتخاباتی را تصویب نکردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، قید دو فوریت بررسی لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه های انتخاباتی داوطلبان انتخابات تصویب نشد.

یک فوریت این لایحه به رای گذاشته شد که با 162 رای به تصویب رسید.

این رای گیری 14 مخالف و دو ممتنع نیز داشت.

بدین ترتیب این لایحه بعد از بررسی در کمیسیون در نوبت بررسی در صحن قرار می گیرد.

بیمه‌ شخص ثالث، شرط دریافت کارت سوخت

مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه اجباری شدن بیمه شخص ثالث، ستاد سوخت را مکلف کرد از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث خودداری کند.

بیمه مرکزی و نیروی انتظامی نیز مکلف شدند اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه ذکر شده را به صورت بر خط در اختیار ستاد سوخت قرار دهند.

مجلس همچنین در ماده دیگری از این لایحه که به تصویب رسید مراجع قضایی را مکلف کرد در دعاوی مربوط به حوادث رانندگی، در صورت وجود بیمه‌نامه معتبر و مکفی و احراز اصالت آن، صرفا متناسب با جنبه عمومی جرم برای راننده مسبب حادثه قرار تامین صادر کنند.

در این مصوبه تصریح شده است عدم اجرای این ماده مستوجب مجازات انتظامی درجه سه موضوع ماده 13 قانون نظارت بر رفتار قضات برای متخلف است.

همچنین بیمه مرکزی مکلف است بارعایت ماده 57 این قانون اطلاعات مربوط به بیمه نامه با بیمه‌گذاران را به نحوی در اختیار قوه قضاییه قرار دهد که امکان دسترسی مراجع قضایی برای بررسی اصالت بیمه‌نامه وجود داشته باشد.

ارائه هرگونه خدمات به وسایل نقلیه به شرط داشتن بیمه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه هر گونه خدمات به وسایل نقلیه را به داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث منوط کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه بیمه اجباری شخص ثالث با تصویب ماده (46) آن تصمیم گرفتند ارائه هر گونه خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه و رفع توقیف از آنها در راهنمایی و رانندگی، دفاتر اسناد رسمی و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با امر حمل و نقل از قبیل تعویض پلاک وسیله نقلیه و تنظیم اسناد رسمی معاملات وسایل مذکور ممنوع باشد.

اجرا نشدن این تکالیف حسب مورد، تخلف اداری یا انتظامی محسوب می شود.

در تبصره این ماده نیز آمده است: انتقال وسایل نقلیه اسقاطی به مراجع و نهادهای ذی‌ربط و نیز انتقال وسایل نقلیه مشمول خسارت بیمه بدنه به بیمه‌گر مربوط، از حکم این ماده مستثناست.

نمایندگان همچنین در ماده (48) این لایحه مصوب کردند: نیروی انتظامی مکلف است ظرف مدت یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، همه واحدهای ثابت و سیار راهنمایی و رانندگی پلیس راه را به ابزار لازم برای استعلام برخط وضعیت بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه تجهیز و سامانه مورد نیاز را طراحی یا تکمیل کند.

مجلس ماده (47) این لایحه را که درباره ممنوعیت عقد قرارداد حمل و نقل و تحویل بار یا مسافر ازجانب دستگاه‌های اجرایی و موسسات دولتی و غیردولتی و مراکز آموزشی و شخصیت‌های حقوقی با دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر بود، برای کارشناسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد.

تکلیف مجلس درباره دعاوی بیمه‌ای در حوادث رانندگی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تکلیف مراجع قانونی رسیدگی به دعاوی حوادث رانندگی را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به لایحه بیمه اجباری شخص ثالث ماده 51 آن را تصویب کردند.

بر این اساس، همه مراجع قانونی رسیدگی به دعاوی مرتبط با حوادث رانندگی از قبیل دادسرا و دادگاه های رسیدگی کننده به دعاوی ناشی از حوادث موضوع این قانون مکلفند صندوق یا شرکت بیمه مربوط را در مواردی که صندوق یا شرکت بیمه ، طرف دعوی نباشد از طرح دعوی علیه مسبب حادثه مطلع کند و زمان تشکیل جلسات دادگاه را رسما به آنان اطلاع دهد.

همچنین دادگاه مکلف است پس از صدور رای، نسخه ای از رای صادر شده را به آنها ابلاغ کند.

در این موارد، بیمه‌گر یا صندوق می توانند با رعایت مقررات قانون آیین دادرسی مدنی به خسارت‌های بدنی و مالی در دعوی وارد شده یا پس از صدور رای قطعی مطابق مقررات آیین دادرسی مدنی اعتراض ثالث کنند.

در تبصره یک این ماده آمده است اعتراض ثالث شرکت بیمه یا صندوق مانع از اجرای حکم نیست .

در تبصره 2 این ماده نیز عدم اعلام مراتب طرح دعاوی مرتبط با حوادث رانندگی موضوع این قانون حسب مورد به بیمه گر مربوط یا صندوق یا عدم ابلاغ رای به آنها مستوجب مجازات انتظامی درجه سه موضوع ماده 13 قانون نظارت بر رفتار قضات تعیین شده است .

انتخاب اعضای مجلس در هیئت مدیره خبرگزاری خانه ملت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه نفر از اعضای کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس را به عنوان اعضای هیات مدیره خبرگزاری خانه ملت انتخاب کردند.

بر اساس نتایج رای گیری که با گلدان در صحن علنی مجلس انجام شد از 6 نامزد عضویت در این زمینه آقایان محمدرضا پورابراهیمی ، محسن سلامی فروشانی و موسی غضنفری انتخاب شدند.

در این رای گیری 163 نفر از نمایندگان مشارکت کردند.

تکالیف مجلس به مراجع قانونی رسیدگی به دعوای مرتبط با حوادث رانندگی

مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه اجباری شدن بیمه شخص ثالث مصوب کرد: همه مراجع قانونی رسیدگی به دعاوی مرتبط با حوادث رانندگی ازقبیل دادسراها و دادگاه‌های رسیدگی‌کننده به دعاوی ناشی از حوادث مربوط به بیمه شخص ثالث، مکلفند صندوق یا شرکت بیمه مربوط را در مواردی که صندوق یا شرکت بیمه طرف دعوا نباشند از طرح دعوا علیه مسبب حادثه مطلع کنند و زمان تشکیل جلسات دادگاه را به آنها اطلاع دهند.

همچنین دادگاه مکلف است پس از صدور رای، نسخه ای از رای صادر شده را به آنها ابلاغ کند.

در این موارد بیمه گر یا صندوق تامین خسارت‌های بدنی می توانند با رعایت مقررات قانون آیین دادرسی مدنی به خسار‌ت‌های بدنی و مالی در دعوی وارد شده، یا پس از صدور رای قطعی مطابق مقررات آیین دادرسی مدنی اعتراض ثالث کنند.

در ماده دیگری قوه قضاییه مکلف شد تا پانزدهم اسفند هر سال میزان ریالی دیه موضوع ماده 549 قانون مجازات اسلامی را تعیین و برای اجرا از ابتدای سال بعد اعلام کند.

در ماده دیگری ادارات راهنمایی و رانندگی و پلیس راه حسب مورد مکلف شدند علاوه بر ثبت جزئیات حادثه سامانه جامع حوادث رانندگی، نسخه ای از آن را به زیان‌داده و مسبب حادثه تسلیم کنند و رسید بگیرند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف شد ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ترتیبی اتخاذ کند که امکان دسترسی به بانک های اطلاعاتی آن نیرو در ارتباط با موضوعات مورد نیاز از قبیل مشخصات وسایل نقلیه و دارندگان آنها و گواهینامه های صادر شده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان از طریق سامانه های الکترونیکی به صورت برخط برای مراجع قضایی، صندوق تامین خسارت های بدنی و بیمه مرکزی ، فراهم شود.


برچسب ها:
مجلس ،

لایحه ،

بیمه ،

_________________
avatar
ریحانه
گستره جهانی اردیسم Orodism

تعداد پستها : 852
امتیاز : 101600
اعتبار : 120
تاريخ التسجيل : 2011-08-28
العمر : 25

خواندن مشخصات فردي

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي بازگشت به بالاي صفحه


 
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد